Up Wycieczka na Litwę: Kowno-Wilno-Troki

"Litwo! Ojczyzno moja! ty jesteś jak zdrowie.
Ile cię trzeba cenić, ten tylko się dowie,
Kto cię stracił."
                                  A. Mickiewicz

W dniach 11 - 14 czerwca odbyła się wycieczka nauczycieli i innych pracowników naszej szkoły na Litwę. Szybko zebrała się duża grupa chętnych na wycieczkę, jak na żadną inną wcześniejszą (...i jeszcze dla kilku osób zabrakło miejsca), dlatego zastanawiam się, czy co niektórzy nie pozostawiali tam, jak nasz wielki wieszcz, swoich włości... i chcieli je znów zobaczyć... ;)
Faktem jest, że Litwa jest chętnie odwiedzana przez Polaków, tak więc w tym czasie byli w Wilnie również głównie turyści z naszego kraju. W autokarze, oprócz naszych pracowników, jechała także grupa nauczycieli z gimnazjum w Lublinie, była więc okazja do zawarcia nowych znajomości.
    Jadąc na Litwę, po drodze zwiedziliśmy Świętą Górę Grabarkę, miejsce kultu prawosławia. Potem zajechaliśmy do Białegostoku, gdzie zwiedziliśmy park i pałac Branickich. Pod koniec dnia odbyliśmy rejs statkiem po jeziorach i Kanale Augustowskim.
    Trzy pozostałe dni to już zwiedzanie Litwy. Tam pierwszego dnia zwiedziliśmy przepiękny klasztor Pażaislis i trochę poznaliśmy Kowno. Cały drugi dzień poświęcony był na zwiedzanie Wilna. Zobaczyliśmy m.in. cmentarz Rossa, Ostrą Bramę, wiele kościołów oraz wzgórze Trzech Krzyży. Ostatni dzień przeznaczony był na zwiedzanie Troków, a zwłaszcza słynnego zamku w tej miejscowości.
A potem długa podróż powrotna do Józefowa...

Ale warto było... (S.M)

litwa09_26
litwa09_27
litwa09_28

Całkowita ilość zdjęć: 28 | Powrót do Aktualności | Wygenerowane przez JAlbum & Chameleon | Pomoc