Up Wyjazd licealistów do Tucji - projekt Comenius Slideshow

Pierwsze spotkanie projektowe w ramach programu Comenius
- Manavgat, Turcja (22.09. -27.09. 2013 r.)

W dniach 22–29.09.2013 r. wzięliśmy udział w pierwszym spotkaniu, które odbyło się w Manavgat w Turcji. Naszą szkołę reprezentowały nauczycielki p. Natalia Puszko, koordynator projektu, i p. Jolanta Matyka, nauczycielka języka niemieckiego oraz uczniowie klasy maturalnej Paulina Matuska i Patryk Kowalczyk.
   Po pełnym emocji locie samolotem na lotnisku czekał już na nasza grupę koordynator w Turcji, p. Mehmet Yaran. Nauczyciele zamieszkali w małym, przytulnym hoteliku w nadmorskiej miejscowości Side na Tureckiej Riwierze, natomiast uczniowie udali się do swoich rodzin.
    W czasie 5-dniowej pracy wybraliśmy logo projektu, opracowaliśmy dokładny plan działań na cały rok szkolny, zaplanowaliśmy jeszcze na ten rok szkolne wyjazdy do Łotwy i Bułgarii. Nasi uczniowie zaprezentowali nasz kraj i naszą małą, choć uroczą, miejscowość, Józefów nad Wisłą. Prowadziliśmy też lekcje języka angielskiego w tureckich klasach. Nauczyciele odwiedzili miejscowe władze: burmistrza Manavgat oraz ministra oświaty. Szkoła, która nas gościła to Namik Karamanci Fen Lisesi – budynek szkolny został ufundowany przez znanego restauratora na cześć jego zmarłego brata. Takie fundacje nie są w Turcji czymś szczególnym. Na tę szkolę p. Karamanci ofiarował 6 milionów dolarów. Szkoła mieści się w nowym, nowoczesnym budynku, w każdej klasie są tablice interaktywne. Przy szkole znajduje się akademik dla uczniów, dom nauczyciela, hala sportowa. Uczniowie tej szkoły to młodzież uzdolniona naukowo. Zostali przyjęci na podstawie wyniku egzaminu państwowego. Za naukę, wyżywienie, podręczniki i akademik nie płacą. Rolę tę przejmuje państwo w stosunku do swoich najzdolniejszych uczniów. Oprócz pracy nad projektem mieliśmy też czas na zwiedzanie Side (starożytne miasto nad Morzem Śródziemnym, znana na całym świecie Świątynia Apollo, starożytny Teatr), Manavgat (Wodospady). Ostatni dzień relaksowaliśmy się na plaży. Temperatura podczas naszego pobytu przekraczała 30°C, kąpiel w Morzu Śródziemnym to sama przyjemność, tym bardziej, że w Polsce powitało nas rześkie powietrze i 7°C.
    Uczniowie i nauczyciele z Turcji zorganizowali niezapomniane spotkanie. Zapraszamy do galerii zdjęć! (Natalia Puszko)

Linki z informacją o naszym pobycie w Turcji:

Prezentacja o pobycie w Turcji (PowerPoint)

turcja_01
turcja_25
turcja_24
turcja_26

Całkowita ilość zdjęć: 24 | Powrót do Aktualności | Wygenerowane przez JAlbum & Chameleon | Pomoc