Ankieta ewaluacyjna dotycząca prelekcji na temat uzależnień w dn. 14.03.2011.

Anonimową ankietę wypełnili uczestnicy spotkania (po 5 - 6 osób z każdej klasy oraz nauczyciele).

1. W badaniu wzięło udział 21 uczniów klas II gimn., 21 uczniów klas III gimn., 15 uczniów liceum i 5 nauczycieli.
2. Czy jesteś zadowolony z udziału w prelekcji?
Klasa II gimnazjum - 21 x TAK
Klasa III gimnazjum - 21 x TAK
Klasy I - III liceum - 14 x TAK 1 x NIE
Nauczyciele - 5 x TAK

3. Jak oceniasz poziom merytoryczny treści przekazywanych podczas spotkania?
(oceń w skali od 0 do 6, gdzie 0 oznacza ocenę najniższą, zaś 6 - ocenę najwyższą)
Klasa II gimnazjum - średnia ocen 5,38
Klasa III gimnazjum - średnia ocen 5,6
Klasy I - III liceum - średnia ocen 5,26
Nauczyciele - średnia ocen 5,2

4. Jak oceniasz atrakcyjność przekazu podczas tego spotkania (tzn., czy sposób, w jaki prelegent przekazywał informacje, był interesujacy dla słuchaczy)?
Klasa II gimnazjum - średnia ocen 5,47
Klasa III gimnazjum - średnia ocen 5,85
Klasy I - III liceum - średnia ocen 5,2
Nauczyciele - średnia ocen 5,4

5. Jak oceniasz zaangażowanie prelegenta (jego osobisty wkład, chęć nawiązania więzi ze słuchaczami)?
Klasa II gimnazjum - średnia ocen 5,55
Klasa III gimnazjum - średnia ocen 5,8
Klasy I - III liceum - średnia ocen 5,43
Nauczyciele - średnia ocen 5,6

6. Co najbardziej podobało ci się w tej prelekcji?
Uczniowie:
- historie z życia, które opowiadał pan
- opowieści o rodzinie
- opowiadania o ludziach pogrążonych w nałogu
- historie, jak ludzie się staczają
- to, że prelegent opowiadał prawdziwe historie
- sposób i forma przekazywania informacji
- to, że prelegent bardzo dosadnie przekazywał nam wszystkie historie
- sposób komunikacji z młodzieżą
- język, jakim p. Krzysztof mówił, był bardzo trafny
- ciekawe, prosto z życia opowieści
- to, w jaki sposób z nami rozmawiał - nie zabraniał nam, lecz mówił, jakie mogą być konsekwencje
- hardcorowe historyjki
- przykłady, które pokazywały, co grozi po braniu narkotyków
- zaangażowanie prelegenta i praca, jaką wykonuje
- "spoko ziom"
- bezpośredni, ciekawy sposób mówienia
- luźne podejście do tematu i łatwe nawiązanie kontaktu z młodzieżą
- umiejętność przedstawienia sytuacji z życia wziętych adekwatnych do uzależnień i problemów z nimi związanych, dających odpowiednie wnioski
- doświadczenie i charyzma prelegenta
- prosty, docelowy przekaz do odbiorców
- otwartość rozmawiania z młodzieżą
Nauczyciele:
- konkretne przykłady,
- emocjonalny stosunek,
- wiedza połączona z doświadczeniem
- otwarty, bezpośredni kontakt z młodzieżą,
- prosty, czytelny dla odbiorców język
- prawdziwe historie, na których opierała się prelekcja.

7. Czy coś ci się nie podobało, raziło, przeszkadzało?
Większość ankietowanych udzieliła odpowiedzi "nie, nic" lub "wszystko mi się podobało". Inne odpowiedzi:
Uczniowie:
- zbyt młodzieżowy język, wygląd zewnętrzny nieodpowiedni do przekazywanych treści
- pan miał brudne buty, co mnie rozpraszało
- czas spotkania był zbyt krótki, byśmy mogli się dużo dowiedzieć
- niewłaściwe zachowanie współsłuchaczy
- niektórzy koledzy mogliby się lepiej zachowywać
- na początku styl mówienia wydawał mi się dziwny, zbyt "młodzieżowy", lecz z czasem było bardzo przyjemnie
- zbyt ostre niektóre przykłady.

8. Jak sformułował(a)byś główne przesłanie (morał, naukę, wniosek) wynikające z opowieści prelegenta?
- nie warto brać narkotyków, ponieważ piszą nam scenariusz na życie
- zażywanie narkotyków jest szkodliwe, można doprowadzić do nieumyślnego spowodowania czyjejś śmierci
- nie należy ćpać, bo można się szybko uzależnić
- z nałogów wynika więcej minusów niż plusów
- nie można pić i brać narkotyków - to psuje życie
- może ma się miłe doznania, ale można zniszczyć całe swoje życie
- trzeba wiedzieć, co jest w życiu dobre, a co nie, trzeba być pewnym swego i przestrzegać swoich zasad
- narkotyki i alkohol są dla ludzi, ale łatwo się uzależnić i trudno z tego wyleczyć
- widzisz, jakie są minusy nałogów - nie umieraj, tylko z nimi walcz!
- nie pal zioła, bo sobie sam wykopiesz doła!
- niezależnie co bierzesz - i tak się uzależnisz
- niektórych rzeczy nie warto próbować
- narkotyki są tak przyjemne, że aż niebezpieczne
- narkotyki niszczą szansę na dobre życie
- używki podstępem wdzierają się do naszego życia, niszczą nie tylko organizm, lecz także psychikę
- dla chwili przyjemności nie warto narażać życia
- nie zaczynaj spraw z alkoholem i narkotykami, bo ciężko się z tego wyplątać
- to, że nie planujemy być uzależnieni to nie oznacza, że nimi nie będziemy
- przez jedną głupią chęć spróbowania, jak to jest "być na fazie", można zrujnować sobie życie
- wszystkie nasze wybory życiowe, nawet te najmniejsze, mają wpływ na naszą przyszłość
- nie warto dla przyjemności używać alkoholu i narkotyków bez względu na wiek, bo dzieje się to kosztem rodziny
- narkotyki rządzą nami i kierują naszym życiem, my nie mamy nad tym kontroli, więc nie warto zaczynać.

9. Czy masz jakieś inne uwagi, spostrzeżenia, przemyślenia na temat tego spotkania?
Uczniowie:
- zbyt krótki czas wykładu, przez co nie zostały poruszone wszystkie tematy
- chciałbym, aby w przyszłości częściej odbywały się takie spotkania
- spotkanie było tak ciekawe, że chciałbym, aby takie przemyślenia i sytuacje z życia wzięte zostały nam po raz kolejny przedstawione przez doświadczonych w tych sprawach ekspertów
- z chęcią uczestniczyłbym w innych tego typu spotkaniach
- chętnie posłuchałbym po raz drugi
- dzięki temu spotkaniu teraz będę jeszcze bardziej uważał na narkotyki i alkohol
- powinno być więcej takich lekcji
- to spotkanie było bardzo interesujące
Nauczyciele:
- spotkanie było naprawdę wartościowe
- brakowało mi obrazów, dźwięku
- najważniejszą wartością tego spotkania był jego emocjonalny wydźwięk; do młodzieży przemówiły nie suche informacje, lecz emocje, do których skłonił ich prowadzący.

Powrót do strony prelekcji
Aktualności Strona główna