Ankieta ewaluacyjna dotycząca prelekcji na temat uzależnień w dn. 14.03.2011.
Anonimową ankietę wypełnili uczestnicy spotkania (po 5 - 6 osób z każdej klasy oraz nauczyciele). 1. W badaniu wzięło udział 21 uczniów klas II gimn., 21 uczniów klas III gimn., 15 uczniów liceum i 5 nauczycieli. 2. Czy jesteś zadowolony z udziału w prelekcji? Klasa II gimnazjum - 21 x TAK Klasa III gimnazjum - 21 x TAK Klasy I - III liceum - 14 x TAK 1 x NIE Nauczyciele - 5 x TAK 3. Jak oceniasz poziom merytoryczny treści przekazywanych podczas spotkania? (oceń w skali od 0 do 6, gdzie 0 oznacza ocenę najniższą, zaś 6 - ocenę najwyższą) Klasa II gimnazjum - średnia ocen 5,38 Klasa III gimnazjum - średnia ocen 5,6 Klasy I - III liceum - średnia ocen 5,26 Nauczyciele - średnia ocen 5,2 4. Jak oceniasz atrakcyjność przekazu podczas tego spotkania (tzn., czy sposób, w jaki prelegent przekazywał informacje, był interesujacy dla słuchaczy)? Klasa II gimnazjum - średnia ocen 5,47 Klasa III gimnazjum - średnia ocen 5,85 Klasy I - III liceum - średnia ocen 5,2 Nauczyciele - średnia ocen 5,4 5. Jak oceniasz zaangażowanie prelegenta (jego osobisty wkład, chęć nawiązania więzi ze słuchaczami)? Klasa II gimnazjum - średnia ocen 5,55 Klasa III gimnazjum - średnia ocen 5,8 Klasy I - III liceum - średnia ocen 5,43 Nauczyciele - średnia ocen 5,6 6. Co najbardziej podobało ci się w tej prelekcji? Uczniowie: - historie z życia, które opowiadał pan - opowieści o rodzinie - opowiadania o ludziach pogrążonych w nałogu - historie, jak ludzie się staczają - to, że prelegent opowiadał prawdziwe historie - sposób i forma przekazywania informacji - to, że prelegent bardzo dosadnie przekazywał nam wszystkie historie - sposób komunikacji z młodzieżą - język, jakim p. Krzysztof mówił, był bardzo trafny - ciekawe, prosto z życia opowieści - to, w jaki sposób z nami rozmawiał - nie zabraniał nam, lecz mówił, jakie mogą być konsekwencje - hardcorowe historyjki - przykłady, które pokazywały, co grozi po braniu narkotyków - zaangażowanie prelegenta i praca, jaką wykonuje - "spoko ziom" - bezpośredni, ciekawy sposób mówienia - luźne podejście do tematu i łatwe nawiązanie kontaktu z młodzieżą - umiejętność przedstawienia sytuacji z życia wziętych adekwatnych do uzależnień i problemów z nimi związanych, dających odpowiednie wnioski - doświadczenie i charyzma prelegenta - prosty, docelowy przekaz do odbiorców - otwartość rozmawiania z młodzieżą Nauczyciele: - konkretne przykłady, - emocjonalny stosunek, - wiedza połączona z doświadczeniem - otwarty, bezpośredni kontakt z młodzieżą, - prosty, czytelny dla odbiorców język - prawdziwe historie, na których opierała się prelekcja. 7. Czy coś ci się nie podobało, raziło, przeszkadzało? Większość ankietowanych udzieliła odpowiedzi "nie, nic" lub "wszystko mi się podobało". Inne odpowiedzi: Uczniowie: - zbyt młodzieżowy język, wygląd zewnętrzny nieodpowiedni do przekazywanych treści - pan miał brudne buty, co mnie rozpraszało - czas spotkania był zbyt krótki, byśmy mogli się dużo dowiedzieć - niewłaściwe zachowanie współsłuchaczy - niektórzy koledzy mogliby się lepiej zachowywać - na początku styl mówienia wydawał mi się dziwny, zbyt "młodzieżowy", lecz z czasem było bardzo przyjemnie - zbyt ostre niektóre przykłady. 8. Jak sformułował(a)byś główne przesłanie (morał, naukę, wniosek) wynikające z opowieści prelegenta? - nie warto brać narkotyków, ponieważ piszą nam scenariusz na życie - zażywanie narkotyków jest szkodliwe, można doprowadzić do nieumyślnego spowodowania czyjejś śmierci - nie należy ćpać, bo można się szybko uzależnić - z nałogów wynika więcej minusów niż plusów - nie można pić i brać narkotyków - to psuje życie - może ma się miłe doznania, ale można zniszczyć całe swoje życie - trzeba wiedzieć, co jest w życiu dobre, a co nie, trzeba być pewnym swego i przestrzegać swoich zasad - narkotyki i alkohol są dla ludzi, ale łatwo się uzależnić i trudno z tego wyleczyć - widzisz, jakie są minusy nałogów - nie umieraj, tylko z nimi walcz! - nie pal zioła, bo sobie sam wykopiesz doła! - niezależnie co bierzesz - i tak się uzależnisz - niektórych rzeczy nie warto próbować - narkotyki są tak przyjemne, że aż niebezpieczne - narkotyki niszczą szansę na dobre życie - używki podstępem wdzierają się do naszego życia, niszczą nie tylko organizm, lecz także psychikę - dla chwili przyjemności nie warto narażać życia - nie zaczynaj spraw z alkoholem i narkotykami, bo ciężko się z tego wyplątać - to, że nie planujemy być uzależnieni to nie oznacza, że nimi nie będziemy - przez jedną głupią chęć spróbowania, jak to jest "być na fazie", można zrujnować sobie życie - wszystkie nasze wybory życiowe, nawet te najmniejsze, mają wpływ na naszą przyszłość - nie warto dla przyjemności używać alkoholu i narkotyków bez względu na wiek, bo dzieje się to kosztem rodziny - narkotyki rządzą nami i kierują naszym życiem, my nie mamy nad tym kontroli, więc nie warto zaczynać. 9. Czy masz jakieś inne uwagi, spostrzeżenia, przemyślenia na temat tego spotkania? Uczniowie: - zbyt krótki czas wykładu, przez co nie zostały poruszone wszystkie tematy - chciałbym, aby w przyszłości częściej odbywały się takie spotkania - spotkanie było tak ciekawe, że chciałbym, aby takie przemyślenia i sytuacje z życia wzięte zostały nam po raz kolejny przedstawione przez doświadczonych w tych sprawach ekspertów - z chęcią uczestniczyłbym w innych tego typu spotkaniach - chętnie posłuchałbym po raz drugi - dzięki temu spotkaniu teraz będę jeszcze bardziej uważał na narkotyki i alkohol - powinno być więcej takich lekcji - to spotkanie było bardzo interesujące Nauczyciele: - spotkanie było naprawdę wartościowe - brakowało mi obrazów, dźwięku - najważniejszą wartością tego spotkania był jego emocjonalny wydźwięk; do młodzieży przemówiły nie suche informacje, lecz emocje, do których skłonił ich prowadzący. |
Powrót do strony prelekcji | |
Aktualności | Strona główna |